ام اس سنتر

کنار هم هستیم با ام اس
بایگانی

گروه ام اس در تلگرام | کلیک کنید

گروه ام اس در تلگرام | کلیک کنید

پنجشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۰۳ ب.ظ

شربت آلومینیوم ام جی اس در بارداری

داروی آلومینیوم ام جی که به صورت شربت، قرص و پودر در بازار موجود است برای برای درمان ناراحتی های معده توسط پزشک تجویز می شود. این دارو ضد اسید معده بوده و در نتیجه با کاهش دادن اسید معده به رفع زخم معده و کاهش التهابات معده و مری کمک می کند. در ادامه مطلب با اطلاعات دارویی شربت آلومینیوم ام جی بیشتر آشنا می شوید.


بقیه در ادامه مطلب...


موارد مصرف و مکانیسم اثر شربت آلومینیوم ام جی

همان طور که گفتیم این دارو برای درمان ناراحتی های معده مثل درمان سوزش معده، درمان رفلاکس معده یا ترش کردن (برگشت محتویات از معده به مری)، زخم اثنی عشر، معده درد و سوء هاضمه مصرف می شود. این شربت جزء داروهای رایج و قدیمی برای درمان سوزش معده است که به آن ماژل یا کچی هم می گویند.

تداخلات دارویی آلومینیوم ام جی

این شربت حاوی سایمتیکون، هیدروکسید آلومینیوم و هیدروکسید منیزیم می باشد. بایستی این شربت را 1 ساعت قبل از صرف غذا و یا 1 ساعت بعد از صرف غذا مصرف کرد. اثر گذاری آلومینیوم ام جی حداکثر تا 3 ساعت بعد از مصرف، طول می کشد. می بایست دارو را دور از نور خورشید و در جای خنک، خشک و در دمای اتاق نگهداری کرد.

آلومینیوم ام جی فقط سوزش و زخم معده را تسکین می دهد اما آلومینیوم ام جی اس با کاهش حباب های گاز در معده منجر به بهبود نفخ هم می شود.

عوارض جانبی

مصرف طولانی مدت شربت آلومینیوم ام جی بر روی سیستم عصبی و در نتیجه خلق و خوی فرد اثر منفی می گذارد. همچنین باعث بروز مشکلات دیگری مثل کاهش یافتن اشتها و در نتیجه وزن، یبوست، کاهش یافتن حرکات روده، حالت تهوع و استفراغ، تغییر رنگ مدفوع و روشن شدن رنگ آن، دردهای مفصلی و استخوانی ( کاهش میزان فسفات خون) می شود.

در صورت مشاهده عوارضی مثل تیره شدن رنگ مدفوع، درد در قفسه سینه، تعریق زیاد و ایجاد اشکال در تنفس، مصرف شربت را قطع کرده و به پزشک خود نیز اطلاع بدهید.


تداخل دارویی

شربت آلومینیوم ام جی بر روی فرآیند جذب دیگر داروهای مصرفی اثر می گذارد لذا در صورت مصرف داروهای دیگر بهتر است آن ها را به فاصله بیشتر از یک ساعت بعد از مصرف و یا قبل از مصرف این شربت، استفاده نمایید.


نکات پایانی

    آلومینیوم ام جی را 2 مرتبه در طی شبانه روز و هر بار 2 قاشق مرباخوری، یک بار بعد از صرف غذا و یک بار قبل از خواب استفاده کنید.
    افرادی که ناراحتی های کلیوی، کمبود فسفات خون ( وجود ذره باردار فسفات که دارای فسفر معدنی می باشد، برای ترمیم و ساخت دندان ها، استخوان ها، عملکرد صحیح عضلات و اعصاب برای بدن ضروری است.)، انسداد روده و معده، آپاندیسیت و خونریزی معده دارند، از مصرف این شربت خودداری کنند.

اطلاعات دارویی آلومینیوم ام جی

    شربت آلومینیوم ام جی برای کودکان، خانم های باردار و شیرده بایستی با احتیاط و زیر نظر پزشک مصرف شود.
    در طی دوره درمان و مصرف این شربت میزان مصرف مایعات را (روزانه 2 لیتر) افزایش دهید.
    در صورت داشتن حساسیت به این شربت از مصرف آن پرهیز کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
گروه ام اس در تلگرام | کلیک کنید