ام اس سنتر

کنار هم هستیم با ام اس
بایگانی

گروه ام اس در تلگرام | کلیک کنید

گروه ام اس در تلگرام | کلیک کنید

دوشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۳۷ ب.ظ

مشخصات داروی ربیف - عوارض داروی ربیف

ربیف (یا اینترفرون بتا یک ) دارویی است که در درمان ام اس نوع عود کننده-فروکش کننده توصیه می¬شود تا عود بیماری را کم کند و بروز برخی ناتوانیهای فیزیکی که معمولاً در بیماران ام اس به وجود می آید را به تأخیر اندازد.

قبل از شروع به استفاده از ربیف بیماران باید درباره فواید و مضرات استفاده از آن با دکتر خود مشورت کنند.

اگر سابقه افسردگی، غش و حمله، مشکلات کبدی، مشکلات تیروئید، مشکلات ژنتیکی یا خونریزی دارید یا بدنتان نسبت به داروهای خاصی حساسیت دارد موضوع را به پزشکتان بگویید.


ادامه مطلب را ببنید


هر دارویی که مصرف می کنید اعم از داروهایی که برایتان تجویز شده یا خودتان بدون تجویز استفاده می کنید، ویتامین ها و داروهای گیاهی همه را به اطلاع دکترتان برسانید. ممکن است تأثیرات ربیف و دیگر داروها با یکدیگر تداخل پیدا کند و اثرات جانبی شدیدی بر جای بگذارد. تا زمانی که ربیف مصرف می کنید پیش از استفاده از هر داروی دیگری حتما به دکترتان اطلاع دهید و توجه داشته باشید زنان حامله یا آنهایی که تصمیم به بچه دار شدن دارند نباید از ربیف استفاده کنند.

از جمله عوارض احتمالی ربیف می توان خطراتی که برای حاملگی دربردارد را نام برد و بعد از آن مشکلات کبدی، مشکلاتی که در ناحیه تزریق به وجود می آید و واکنش های حساسیتی شدید. واکنشهای حساسیتی بیشتر مربوط می شود به مشکلات تنفسی و ایجاد اختلال در هوشیاری که در عین اینکه احتمال آن بسیار کم است اما در صورت بروز چنین علائمی سریعاً باید به پزشک مراجعه شود.

از دیگر عوارض ربیف که احتمال بروز آنها زیاد است واکنش های حساسیتی است که در ناحیه تزریق به وجود می آید و همچنین بروز علائم آنفولانزا (مثل تب،سرما، درد ماهیچه ها، خستگی)، افسردگی، دردهای شکمی، افزایش آنزیمهای کبد و کاهش سلولهای خونی.

در صورت بروز هریک از این علائم یا احساس خستگی، کسالت، گرما یا سرمای غیر معمول، کوفتگی، جوش یا دانه روی پوست، کبودی، زرد شدن پوست یا هر تغییری در وزن (زیاد یا کم شدن وزن) حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
گروه ام اس در تلگرام | کلیک کنید